Objednajte online alebo volajte na +421 948 074 709
ELEKTROMOTORY
Všetko okamžite skladom
FREKVENČNÉ MENIČE
Zavolajte nám, sme Vám k dispozícii
ELEKTROPREVODOVKY
Poradíme Vám
obchod@kelheim.sk
+421 948 074 709
Elektromotory pre štandardné i priemyselné využitie prezentujú:
- moderný dizajn
- vysoká kvalita
- vákuová impregnácia vinutia
- high-tech strojné navíjanie
- štandardné - univerzálne rozmery
Elektromotory na sklade máme stále dostupné, dovoľuje nám to naša skladová kapacita. Všetky elektromotory obsahujú v základnej výbave:
- zosilnené ložiská,
- masívnu kostru
- oceľový kryt ventilátora
V roku 1824 francúzsky fyzik François Arago formuloval existenciu rotujúcich magnetických polí, nazývaných Aragove rotácie, ktoré manuálnym zapnutím a vypnutím spínačov Walter Baily v roku 1879 demonštroval ako prvý primitívny indukčný motor. V 80. rokoch 19. storočia sa mnohí vynálezcovia pokúšali vyvinúť funkčný motor na striedavý prúd, pretože jeho výhody v diaľkovom vysokonapäťovom prenose boli kompenzované neschopnosťou prevádzkovať motory na striedavom napätí.
História elektromotorovPrvý striedavý prúdový komutátorový indukčný elektro motor bol vynájdený Galileom Ferrarisom v roku 1885. Ferraris bol schopný zlepšiť svoj prvý dizajn tým, že v roku 1886 vyrobil pokročilejšie nastavenia. V roku 1888, Turínska kráľovská akadémia vied zverejnila Ferrarisov výskum, v ktorom podrobne opísala základy motorickej prevádzky, pričom v tom čase dospela k záveru, že "prístroj založený na tomto princípe by nemal mať žiadny komerčný význam ako motor".
Elektro motor a jeho prvé úspechyMožný priemyselný rozvoj si predstavil Nikola Tesla, ktorý v roku 1887 vymyslel nezávisle svoj indukčný motor a získal patent v máji 1888. V tom istom roku Tesla predložil svoj dokument Nový systém pre motory a transformátory so striedavým prúdom AIEE(American Institute of Electrical Engineers), ktorý opísal tri patentované dvojfázové typy motorov so štyrmi statorovými pólmi: jeden so štvorpólovým rotorom, ktorý tvorí samočinný spúšťací motor, druhý s rotačným vinutím, ktorý tvorí samočinný spúšťací motor, a tretí skutočný synchrónny motor so samostatným excitovaným DC napájaním na rotorové vinutie. Jeden z Teslových patentov podaných v roku 1887 však tiež opísal indukčný motor s krátkym vinutím a rotorom. George Westinghouse, ktorý už získal práva od Ferrarisa (za 1.000 dolárov), okamžite kúpil Teslove patenty (za 60.000 dolárov plus 2.50 za každý predaný HP, platené do roku 1897), zamestnal Teslu na rozvoj svojich motorov, a pridelil C.F. Scotta na pomoc Tesle; v roku 1889 však Tesla odišiel zo spoločnosti. Prúdový elektro motor s konštantnou rýchlosťou AC nebol považovaný ako vhodný pre autá, ale Westinghouse-oví inžinieri ho úspešne upravili tak, aby poháňali banské operácie v Telluride v Colorade v roku 1891. Westinghouse predstavil svoj prvý praktický indukčný motor v roku 1892 a vyvinul rad polyfázových 60 hertzových indukčných motorov v roku 1893, ale tieto skoré motory boli dvojfázové motory s vinutými rotormi. B.G. Lamme neskôr vyvinul rotujúci navíjací rotor.
V elektrickom motore je pohyblivou časťou rotor, ktorý otáča hriadeľ na dodávku mechanického výkonu. Rotor má obvykle v sebe uložené vodiče, ktoré nesú prúdy, ktoré pôsobia na magnetické pole statora, aby generovali sily, ktoré otáčajú hriadeľom. Alternatívne, niektoré rotory nesú permanentné magnety a stator drží vodiče.
Ložiská elektromotorovRotor je podporovaný ložiskami, ktoré umožňujú otáčať rotor na svojej osi. Ložiská sú zase podopreté krytom motora. Hriadeľ motora sa rozprestiera cez ložiská smerom von z motora, kde pôsobí zaťaženie. Pretože sily zaťaženia pôsobia mimo najvzdialenejšieho ložiska, zaťaženie sa údajne prekrýva.
Stator elektromotoraStator je stacionárna časť elektromagnetického obvodu motora a zvyčajne pozostáva z vinutí alebo permanentných magnetov. Jadro statora sa skladá z mnohých tenkých plechov, nazývaných laminácie. Laminácie sa používajú na zníženie energetických strát, ktoré by vznikli, keby sa použilo pevné jadro.
Vzduchová medzeraVzdialenosť medzi rotorom a statorom sa nazýva vzduchová medzera. Vzduchová medzera má dôležité účinky a je vo všeobecnosti čo najmenšia, pretože veľká medzera má silný negatívny vplyv na výkon. Je hlavným zdrojom nízkeho účinníka, pri ktorom motory pracujú. Magnetizačný prúd sa zvyšuje so vzduchovou medzerou. Z tohto dôvodu by mala byť vzduchová medzera minimálna. Veľmi malé medzery môžu okrem hluku a strát spôsobovať aj mechanické problémy.
Elektro motory - Rotor s pólmi a vinutiaVinutia sú drôty, ktoré sú uložené vo zvitkoch, zvyčajne ovinuté okolo laminovaného mäkkého železného magnetického jadra tak, že vytvárajú magnetické póly, keď sú napájané prúdom.
Elektromotory - základné konfigurácieElektrické stroje sa dodávajú v dvoch základných konfiguráciách pólov magnetického poľa: konfigurácie s vyvýšenými a nevyvýšenými pólmi. V stroji s pólmi je magnetické pole pólu vytvárané vinutím navinutým okolo pólu pod čelom pólu. V stroji, ktorý nie je v póloch alebo v distribuovanom poli, alebo v rotačnom rotore, je vinutie rozdelené v štrbinách čela pólov. Motor s tienenými pólmi má vinutie okolo časti pólu, ktoré oneskoruje fázu magnetického poľa pre tento pól.
Niektoré motory majú vodiče, ktoré sa skladajú z hrubšieho kovu, ako sú tyče alebo plechy z kovu, obvykle z medi, alternatívne z hliníka. Tie sú zvyčajne poháňané elektromagnetickou indukciou.
Všetky naše elektromotory majú vo výbere uvedenú cenu. Cely cenník je kompletne online na danej kategórii. Každý produkt má svoju hodnotu, Tá sa zobrazuje pri ňom. Pokiaľ tomu tak nie je, neváhajte nás kontaktovať prostredníctvom telefónu alebo emailu a požiadajte nás o cenovú ponuku. Náš personál vám s radosťou a ochotou pomôže pri výbere.